maanantai 23. heinäkuuta 2012

Ompelemisesta.

(Koti on aarre, vaikka se kuvasa onki satteenkaaren alla, ei pääsä.)

Mulla on kauhee himo päästä taas ompelemmaan. En tiiä miten se onki niin koukuttavvaa. Jos olisin innostunu joskus vaikka savitöistä, ni olisko sitä sit samanlainen hinku päästä välillä suttaamaan kätens savveen? Luulisin kyl, kai se on se luamisen riamu tosa ompelemisesaki. Vaikka välillä tullee ärräpäitä, ni kyl se vaan on rentouttavvaa puuhaa. Yks ihminen sitä ihmetteli, että miten se voi olla rentouttavaa ko se on niiiin kamalaa. Sit ko vähä kattelin sen konetta, selvis ettei se oo öljynny sitä 20 vuateen (eli ikinä), pualet pualista kuulu johonki ihan toiseen konneeseen, lankan kireys oli sääretty väärin ja lisäks se oli viälä pujottanu aina lankan väärää reittiä. Ei kai siinä kone sit toimikka nätisti ja taatusti ei itte rentouru. No juu mut mää kumminki oon nyt aatellu siirtää mun konneet vintistä alas. Jos sitä sit sais välillä ommeltua mukuloitten touhutesa omians ja joskus sitte ko ne on vaikka nukkumasa. Sorruin tillaamaan kankaitaki. Kalliiks tommonen tullee ko äSsän vaatteisiin ei ennää riitä mikkään pualen metrin pätkä joka ennen riitti hyvinki. Toi rairallinen veluuri erityisesti syyhyttää mun sormia. Ja toi vihree joustofrotee oli ilonen yllätys, se on luannosa tosi kivan väristä (tosa kuvasa näyttää aika karmeelta). Valkonenki on joustofroteeta, sitä vois vaikka värjätä ja kukallinen on vaippoja varten, siis sitä pehmeetä minkeetä josta oon niitä ennenki tehny.


Anoppilasa oli miähen vanha vauvalelu. Sitä vois matkia ja tehrä Koolle oman saman tyylisen. Mun miälestä toi on tosi herttanen.


Nii ja kirppikselläki kävin. Alla on syränkankasta, josta mun pää sannoo että pitäis tehrä äSsälle päiväpeitto. Se olis kyl haaskausta, ko ei sitä tulis ikinä käytettyä. Se on aika paksua ja karkeeta kankasta, siittä keksii kyl varmasti jottain muuta kivvaa. Hame kiristää hiukan kainaloista, täytyy vähä käytösä viälä testata, että tarteeks sille tehrä jottain.


Sit viälä lissää asian viärestä. Tein keikausleivän. Itte ainaki tykkäsin kauheesti, äskön söin viimisen palan. Ohje on tuala. Ei kyl oo samannäkönen ko ohjeen kuvasa...


2 kommenttia:

  1. On se vaan kumma tuo ompeluinnostus, että niin se vaan välistä iskee, nii ettei sille mitään maha :) Kivoja kankaita, ihania kirppulöytöjäki olit tehny:)! Mukavia ompeluhetkiä! Mulla on kirppiskielto tällä hetkellä, ihan ite oon sen itelleni määränny, ku alko mennä turhan paljo rahaa ja aikaaki... Eikä oo oikeen mittään, mitä tarvii, niin ei viitti ostaa turhaa, kun on talo täynnä roinoo ja romua;)

    VastaaPoista
  2. Mittään en määkään tarttis. Kirppiksillä on vaan niin kiva käydä ja sit ko löytää jottain kivvaa ni sitä uskottelee ittellens että tarttee sitä. Tää on vähä niin ku jottain kirppisholismia...

    VastaaPoista