tiistai 18. syyskuuta 2012

Tavaraa myyntiin.


Nää mun postaukset tullee aina näemmä tämmäsisä aalloisa, niinku että tullee ensin kolme tai neljä postausta ja sitte viikon tauko. Mut siis juu, pakko oli tyhjentää kaappeja välillä ko tullee sitä roinaa raahattua kirppikseltä harva se päivä. Vaatteita ja jottain tavaraaki oon kyl tasasena virtana viäny fidalle, mut nyt pistin oikeen rahalla myyntiin. Loimaalla on halvat pöytävuakrat, kirpputori Helmi ottaa 15e viikko ja oliks se nyt sitte 50e kuukausi pöyrän vuakraa. Koska mulla oli se kaappien tyhjennys tarkotuksena, pistin halvat hinnat. Oon sen huamannu ennenki, että halvalla hinnalla sitä voi kyl silti ihan tianatakki. Mut siis mun tarkotuksena ei oo rahastaa, kirppiksellä pittää olla kirppishinnat. Jos pyytää roinasta liikaa, ni ei niitä kukkaan osta ja sitte on ihan ihmeesä ko joutuu raahaamaan koko pöyrällisen takasin kotio.


Vein tavarat laatikoisa pöyrälle ja rupesin purkamaan niitä papereista, osa tavaroista ei ees kerenny käymään pöyrällä ko annoin ne suaraan ihmisille kässiin. Ko olin saanu tavarat purettua, menin maksamaan pöytävuakran. Ei mun kyl tarttenu maksaakka, se poika siälä tiskin takana anto mulle rahhaa ko olin jo siinä vaiheesa tianannu vuakran verran ja jottain euroja päällekki. Ko olin vilkassu muut pöyrät ja lährin kotio, olin siinä vaiheesa saanu jo 19 tavaraa myytyä, laskin lapuista. Muista pöyristä löyty Koolle kaks bodya ja äSsälle paita. Vaikkeivat ookka retroo, ni pannaas silti kuva.


Oon muuten ihan yllättyny, ko tosa Småfolkin bodysa on kolmenkympin pesu. Luulin niitä jotenki käytännöllisemmiks tai tiätyllä tavalla laarukkaiks ko maksavatki niin pirusti. Ton löysin onneks kolmella eurolla vaikka vaikuttaa ihan käyttämättömältä, siinä oli se semmonen hintalapun muavijuttuki. Mun miälestä kaikki alle 3-vuatiaitten vaatteet pitäsi voira pestä kuuresakympisä.

4 kommenttia:

  1. Ei haittaa aallokko; pääasia että sää postaat. Mää niin kauheesti tykkään näitä lukea.

    VastaaPoista
  2. Kiitos ihana Kiki!

    VastaaPoista
  3. Sama täällä sun jutut on nii mukavia , kyllähää niit malttaa oottaa.

    Kirpiksillä on nykyvää kummallisen kallista, vanhoist jopa rikkinäisist tavaroist pyyvetää ihan älyttömii hintoi.
    Hyvä ko sie viel ylläpiät aitoo kirppis henkee.

    VastaaPoista
  4. Kiitos ihanalle Kosotätille kans. Ootte te niin kivoja!

    VastaaPoista