torstai 28. helmikuuta 2013

Omekaa, sitä kolmosta.


Buzzador* lähetti mulle, tai meijän mukuloille, omega3 -karkkeja. Karkkeja ne on, maistoin, kauheen hyviä. Tuli miäleen joku maku lapsuuresta, en oo viäläkä varma, että mikä. Möllerin kalaöljykarkkeja vois syärä enemmänki ko sen kaks päiväsä, mut ehkei kannata. Niisä näyttää olevan päivän D-vitamiinit, mikä onki kätevää.


Mulla on ussein ennakkoluuloja tän tyylisiin tuatteisiin. Niinku että pahhaa se kumminki on, tai että ei noi mukulat niitä syä. Ja että tartteeks tommosia muka, kalliitaki ovat. Mut nyt ko oon antanu noita pari päivää mukuloille, ni oon alkanu harkittemmaan, että tarskos ostaa lissää sit ko ne loppuu. Meillä syärään kallaa ihan liian vähä ja vaikka noi öljyvalmisteet maksaa, ni ei tartte sit erikseens sitä D-vitamiinia ostaa. Ja ksylitoliaki tosa on. Huanoo noisa on se, että ko on antanu sen kaks kappaletta, ni alkaa kauhee ruinaus, että anna lissää. Yritä siinä sit selittää, että ei niitä kuulu syärä enempää.

*Buzzador on semmonen firma mikä mainostaa tuatteita ihmisten avulla. Siältä saa ilmaseks tuatteita joita pittää testata ja ussein jakkaa kavereilleki. Sit pittää kertoo mitä miältä on siittä tuatteesta ja mitä kaverit tykkäs. Saa haukkua tai kehua.

9 kommenttia:

  1. Ihanat vaatteet pienemmällä. Ja pinni päässä, oi. Pikkusolu ei anna mun käydä lähelläkään pääkarvotusta, saati sitten laittaa siihen pinniä... Oon kyllä yrittäny.

    VastaaPoista
  2. Koo antaa kiltisti laittaa pinnin. ÄSsäki anto ton ikäsenä laittaa, mut aika pian se keksi ruveta repimään sen heti pois. Saas nährä koska Koo kyllästyy noihin pinneihin. Sit roikkuu tukka silmillä. :-)

    VastaaPoista
  3. On sitä maailma kehittyny, miun lapsuudessa otettii sitä kamalaa kalanmaksaöljyä, eikä tullu mieleekää pyytää lisää:) vielkii muistan sen maun.
    Hyvä kun tuollanen tuote mistä muksut tykkää.

    Tosi sievä tuo pikkusesi, pinni ja kaikki.

    VastaaPoista
  4. Tiina28.2.13

    Ännä ei muuten tänään suostunu syömään noita vaan puklas ne lattialle josta koira söi ne. Mietin et käviköhän eilenki samanlailla :D kai mä syön ne sitte ite ku oli niin hyviä!

    VastaaPoista
  5. No koira sai sit omegaa. Noilla ilmasilla on kätevää testata että syäks mukulat. Mut hyvä tiätää, että ne ei ihan kaikille maistukkaan.

    VastaaPoista
  6. Mää olen saanut sieltä buzzerilta vaan kosteuvoidetta, vaikka olisin paljon enemmän näiden syömäjuttujen perään :) Vieläkin kiukuttaa, kun en saanut keksejä :)

    VastaaPoista
  7. annatko tälle pienemmällekkin teidän tenavalle sen kaks päivässä??ite olen myös kampanjassa ja jotenkin hurjalle tuntuu antaa 8 ja 1 vuotiaalle sama annos noita..painoeroa kuitennii aikas paljon..

    VastaaPoista
  8. Jossain luki että 300 milligrammaa per 5 painokiloo olis sopiva annos omegakolmosia. Koo painaa 10kg, sille kuuluis sitte 600mg. Paketin mukkaan kahresa kalakarkisa on 400mg. äSsä painaa 16kg joten se vois vettää niitä vaikka 4. Mut en tiiä sit että kuin totuurenmukanen toi mun tiatoni on. Sen mukkaan mun annos olis noin 4,5g, eli jottain 23 kalakarkkia, kuullostaa kauheelta. Eiköhän ykski riittäis Koolle, mut ei kahresta varmaan haittaa oo.

    VastaaPoista
  9. heehee..joo no tuota miekii ihmettelin. ei tule pikkukalat halvaksi sitten meille kahdelle. pakettihan riittäisi hurjat 2 päivää :D heehe..mutta yllättävän hyvän maksuia nuo kalaset. täytyy sanoa!

    VastaaPoista