keskiviikko 6. helmikuuta 2013

Vatkain.


Mulla on uus vatkain. Vanha Braun kesti viistoista vuatta, kunnes se ei ennää jaksanu ees vaahrottaa kermaa, raukka. Uus on Tefal, en ees tiänny sen tekevän vatkaimia. Parin kuivakaakun ja täytekaakun ja monen kermalitran (rahkaan) verran oon sitä testannu. Siinä on 450W joka tuntuu riittävän mun käytösä hyvinki. Joku turponappi siinä on ja oon torennu sen täysin turhaks. Ääni ei oo hiljasimmasta päästä, mut ihan siärettävä. Ostin sen joulun jälkeen alennuksella, kolmenkympin vehkeeks tuntuu hyvältä.

Ainoo kunnon vika siinä on se, että isot tuuletuslävet on tällätty ihan etteen. Mää ko ripottelen jauhoja sihrin läpi, ni tuppaan aina unohtammaan, että se puhkuu ja puhisee ko paraski susi. Siinä ei meinaan mee taikinaan pualiakaan jauhoista ko se vatkain puhaltaa ne voimalla mun viimekesäseen ruusupekoniaan. Tosa on kuva niistä lävistä:
Jukurttiämpärit on ihan parhaita
kermavaahron vatkaukseen.
Noista lävistä hualimatta mää suasittelen tota vatkainta, jos joku harkittee semmosen ostamista. Se on hyvä käresä ja kätevä käyttää. Ja kesällä sitä voi käyttää tuulettimena.

13 kommenttia:

  1. Melko äänekäs tuuletin :D ja taitaa puhaltaa lämmintä ilmaa... Mut hyvä vinkki toi jugurttiämpäri. Ite oon vatkannu vaan kulhoissa ja ne vie paljon tilaa jääkaapissa.

    VastaaPoista
  2. Kulhosta roiskuu helpommin ja ämpäriin saa kätevästi kannenki jos laittaa jääkaappiin. Mää teen rahkan aina noihin ämpäreihin. :-)

    VastaaPoista
  3. Huutakoon kone vaikka suoraa huutoa kohan tekkee työt mei naisten puolesta:)
    Tehokas tuntuu olevan tuo uusi vatkain.

    VastaaPoista
  4. Ihana vinkki! Nyt täytyy täyttää partaäija kermavaahdolla :)

    VastaaPoista
  5. Mesis6.2.13

    Hih! Monipuolinenkin vielä, kun voi käyttää tuulettimena =D.
    Mistä tuollaisia jugurttiämpäreitä saa ostaa? En oo ikuna nähnykkään.

    VastaaPoista
  6. Meil on sama, muta vanhempi.. ja sekin tuulettaa :D
    Miekii oon alkanu käyttää partiskippoja tossa tarkotuksessa, ei räiskytä niin pahast :)

    VastaaPoista
  7. Vau! Enpä ois keksiny ite tota ämpäriä. Nerokasta.

    VastaaPoista
  8. ☺ kiitos,Maija, hyvistä vinkeistä!

    VastaaPoista
  9. Anonyymi16.12.13

    Kiitos, Rynttyliisa!

    Oli hauskaa löytää ihan oikean ihmisen arvio 15 vuotta kestäneen Philipsin (!) tilalle suunnittelemastani Tefal Preplinesta. Vieläkö vatkain melkein vuosi hankkimisen jälkeen toimii?

    VastaaPoista
  10. Hyvin toimii. Oon tykästyny siihen viälä lissää nyt kun oon oppinu varomaan sitä ilmavirtaa. Sit ku se joskus hajoo, ettin varmaan tilalle samanlaisen. Eli suosittelen edelleen. :-)

    VastaaPoista
  11. Anonyymi16.12.13

    Jess. Just tulin kaupasta vatkaimen kanssa, kun en malttanut odottaa vastaustasi minuuttia pitempään.

    :-)

    Kiitos!

    VastaaPoista
  12. Oleppa hyvä. :-)

    VastaaPoista
  13. Anonyymi17.12.13

    Hyvin toimii. :-)

    VastaaPoista