torstai 4. heinäkuuta 2013

Se karppaus.


Oon vallan unohtanu kertoo teille, miten mun karppaus sujjuu. Viimekshän kävi niin, että mää laihruin neljäsä kuukauresa 7 kg. No, nyt on menny jo puali vuatta ja kiloja on lähteny vasta neljä. Mut se on hyvä seki. 80 kilosta seitkytkuuteen.

Kauheesti mää taas oon tykästyny tähän olotillaan, joka tästä touhusta tullee. Nälkä on harvemmin, olo on energisempi, saa herkutella hyvällä omallatunnolla ja taivun pyyhkimään pers**ni aamulla. Huamasin nääs, että ko olin yhtenä päivänä ollu vähä turhanki lepsu karppaaja, perunaa ja lihapiirakka tuli syätyä, heti seuraavana aamuna tunsin sen nahoisani. Muistu miäleen viime syksy, sillon tulin joka aamu vintin rappuset alas jäykin koivin ja selkä tönkkönä. Aamujäykkyys on tiässäns, varsinki näin naisena se on hyvä juttu.

Saattaa olla, että huamenna saan taas kärsiä. Leivoin pullaa ja sämpylöitä. Pitihän niitä maistaa ko olivat lämpimiä.

Vinkiks viälä yks iltaherkku, kookoslätyt. Ei mittään kaunokaisia, mut hyviä ovat. Ohjeesta riittää yhrelle itsekkäälle.

2 dl kookosmaitoo
1 muna
1 rkl psylliumia (sitä löytyy leivinjauheen viärestä kaupasta)
sualaa

Sekota aineet, anna turvota välillä sekoittaen vartin verran. Sekotus on tosi tärkeetä, koska psyllium voi nousta pinnalle ja hyytyä yhreks isoks kököks. Taikina tullee tosi paksuks. Iske pannulle sen verran ko ruakalusikasa pyssyy ja paista voilla lättyjä. Niitten kans soppii hyvin sitruunalla maustettu omenahillo.


7 kommenttia:

  1. Anonyymi4.7.13

    Näitä pitää testata :-)
    Ellu

    VastaaPoista
  2. Jokainen kilo jonka saapi pois vyötärältä tai takamuksesta on hyvä juttu, miulta tippunut 12 kiloa,ja vielä lääkäri mäkättää jotta rouva hyvä te olette liian lihava, koht mie saatan sanoa sille tohtorille rumast:))

    VastaaPoista
  3. Mesis5.7.13

    Mukavasti olet saanut painoa pudotettua. Tuore pulla olisi minulle kyllä vastustamaton kiusaus. Täytyisi niitä vähintään kolme syödä lämpimänänä kylmän maidon kera. Pelkkä pullan näkeminen saa veden kielelle.

    VastaaPoista
  4. Mesis5.7.13

    Kirjotusvirhe:lämpimänänä =D =D

    VastaaPoista
  5. Onneksi olkoon! Mulla on mennyt plörinäksi nyt koko karppaus. Erittäin valitettavaa. Paino ei laske(vaik ois syömätä koko päivän ;)) ja nivelet kipeenä. Mistähän taas sais kipinän palata ruotuun?

    VastaaPoista
  6. Anonyymi5.7.13

    Mä olen kans aamusin ihan jäykkis! Aattelin, että mulle on reuma tullut, mutta saattais toi painonpudotus olla hyvä apu...
    Lisbe

    VastaaPoista
  7. Mun täytyy täsmentää, että se jäykkyys tulee liiasta hiilihydraattien syämisestä. Muuten voi mässäillä vaikka miten, eikä jäykkyyttä tuu, kunhan ei syä niitä hiilareita kauheesti. Tai voihan se johtua vaikka viljoistakin.

    VastaaPoista