torstai 6. kesäkuuta 2013

Kesän 2013 villitys.

Rupesin soseuttamaan mun sallaatit sillon ko viisaurenhammas oli just leikattu. Oon jatkanu sitä soseuttelua sen jälkeenki ko sallaatin pureskelu jo onnistu, poski voi jo oikeen hyvin. Joka ilta teen ittelleni erilaisen vihreen pirtelön ja pualet säästän aamuks. Herkutellaan sit aamulla Koon kans. Laitan siis kaikenlaista vihreetä syvvään purkkiin, sauvasekottimella surr rurr ja mönjä on valmis. Mönjää lassiin 2/3 ja loput vissyä. Kyllä on hyvvää!

Voikukan- ja mustaherukanlehtiä, ketunleipiä, viinirypäleitä ja omena. Plus sitä vissyä.

Pari kiiviä, kurkkua, koivunlehtiä ja kuusenkerkkiä. Plus sitä vissyä.

Tähän meinasin laittaa kuvan lasista jossa on mukuloilta syämäti jääneitä hedelmänpaloja (omenaa, kiiviä, viinirypäleitä), kylmäpuristettua kookosöljyä, kurkkua ja friseesalaattia. Plus sitä vissyä. (Oli niin kauheesti hyttysiä etten lähteny ulos rehuja ettimään.) En sit laittanu kuvvaa lasista. Kuka muka jaksaa kattella kolmee kuvvaa laseista joissa kaikisa on samannäköstä vihreetä moskaa? Pistin kuvan Koosta sen jälkeen ko se oli juanu vihreetä pirtelöö. Se on ihan hulluna siihen, mut äSsä ei suastu ees maistamaan.

9 kommenttia:

  1. oooh mitä herkkuja!
    Mie tässä oon yrittäny kytätä missä näkyis ketunleipiä. Kotitalon metsässä (joka nyt on kaadettu) oli niitä ihan ÄLYTTÖMÄSTI, mutta nyt tuntuu etten oo niitä oikein missään nähn :(

    VastaaPoista
  2. Anonyymi6.6.13

    Jämäkkää ainetta näyttää olevan ;D

    VastaaPoista
  3. Tuotapa pittää kokkeilla, haki kaupasta vissyä, loppu löytyyki kaapista ja pihamaalta:)! Minun äiti kerää luonnosta vaiikka ja mitä ja yrittää muaki opettaa, mutta oon palijo huonompi siinä ku äiti, joka tuntee melekern kaikki hyötykasvit.

    VastaaPoista
  4. Mesis7.6.13

    Varmaan ihan terveellistä juomaa, mutta ei kovin houkuttelevan näköistä =D.
    Ihana aurinkolasinassu <3

    VastaaPoista
  5. Sari: Mua harmittaa ko tunnen niin huanosti kasveja. Se olis ihanaa ko löytäis luannosta ilmaista sapuskaa. Meijänki äiti tuntee kyl kasvit, mut se ei tiiä mitä niistä vois syädä. Mun täytyy varmaan sit opiskella asiaa ominpäin.

    Mesis: Mua sit taas viähättää toi ulkonäkökin. Niin kaunista vihreetä, se ihan hekuu raikkautta! :-)

    VastaaPoista
  6. Teillähän on terveelistä juomaa ja kiva kun maistuu muksullekin. Pitäs varmaan itekkin kokeilla :)

    VastaaPoista
  7. Toi vika kuva! :´D Ihana!

    VastaaPoista
  8. Taidan kokeilla, kun Koo ainakin näyttää siltä, että se on ollut todella hyvää :) Miten ihana kuva <3

    VastaaPoista
  9. viherpirtelöitä oon määkin innostunut surauttelemaan, yleensä laitan marjoja ja kaikkee terveellistä muutakin sekaan :)

    VastaaPoista