keskiviikko 4. kesäkuuta 2014

Unohtuneita löytöjä.

Silmään on täsä viime päivinä ottanu usseempiki tavara, jota en oo muistanu täälä esitellä. Yksittäisiä kirppislöytöjä ja sen sellasia. Kuvasinpa sit neki.

Pannunalunen on huvimajasa tarpeen.

Vaikka mun täyrellisen (muavisen) leipäkorin mettästys viälä jatkuuki, autiotalosta (luvalla) otettu "kori" kelpaa käyttöön.
Kuvasa tosi iso mango, jos joku ihmetteli.

Muavinen rannerenkas.  

Vihreetä nahkaa nuppikukkarosa.
Mulle tullee siittä miäleen krokotiili.

12 kommenttia:

  1. Mulle tuli kukkarosta mieleen myrkyllinen sammakko.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ehkä se on enemmän sammakko, tosiaan! Ei krokotiilit vihreitä oo... :-)

      Poista
  2. Kun olin lapsi, meillä oli kaksi tuollaista pannunalusta. Toinen vihreä ja toinen keltainen. Pitääpä kysäistä äidiltä, vieläkö ovat tallessa. Valio juustovadissa setäni sai joululahjaksi kolmionmallisia sulatejuustoja, vati oli sitten meillä kauppaleikeissä monia vuosia. Nuo on molemmat kuusikymmenluvulta. Pannunaluset oli meillä jo Haminassa ja asuin siellä vuodesta 64 vuoteen 72.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mää oon miättinykin, että tossa on voinu olla sulatejuustoo. Kiitos tiarosta, kiva tiätää että ovat 60-luvulta! :-)

      Poista
  3. Ihanaa, on taas muistella menneitä, eli tollanen pannunalunen oli miulla ekassa asunossani joskus kauan sitten ja tuollasessa just vihreessä kotelossa säilytettiin, tupakkia, nuoruuden pahe ei enää:)))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mää oon säilyttäny siinä tähän mennesä vaan meikkejä. Jos käyttäisin aurinkolaseja, säilyttäisin varmaan niitä siinä pussukassa. :-)

      Poista
  4. Mesis5.6.14

    Meilläkin oli lapsena tuollainen pannunalunen. Tuli ihan vanhat muistot mieleen :)
    Nuppikukkarosta minulle tuli mieleen, että sain joskus tuollaisen silmälasikoteloksi, kun kävin optikolla. Taitaa olla vieläkin tallessa varastossa. Eri värinen vaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on yks mammani vanha pannunalunen, vähän kans sammaa tyyliä, mulla tulee siittä kans vanhat muistot miäleen. Käytettiin sitä siskon kans mammalla frisbeenä. :-)

      Poista
  5. Mullakin on pari ton tapasta pannunalustaa, edelleen käytössä millon tarvii (ei niin usein nyt kun on niin pieni ruokapöytä, et on siirrytty ottaan ruoka suoraan hellan päältä :) Ja muovisia koreja leiville ja hedelmille :) Mukavaa helle-päivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mää viälä ettin sitä täyrellistä muavikoria, yks valkonen mulla on, mut väriä olla pittää! Kiitos, hyvvää huamista hellepäivää sulle! :-)

      Poista
  6. On se hyvä, että laitoit sen olevan mango. Mää jo mietein mistä sää olet saanut joululimpun :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiältämättä se näyttää limpulta, varsinki jos kuva olis mustavalkonen...

      Poista