torstai 17. tammikuuta 2013

Karppiruokia.


Hampurilaisia, herkullisia salaatteja, kookos-suklaajäätelöö, punasesta mairosta tehtyä kuumaa kaakaoo kermavaahrolla, mantelikallaa, täytettyjä vihanneksia uunisa kuarrutettuna, suklaamoussee, marjarahkaa, pekoni-pyttipannua... Miltäs kuullostaa? Ei hullumpi ruakavalio?

Tällä alotin: Paahtopaistisalaatti. Tänki sapuskan hyvä puali on se, että on melkein pakko syärä jälkkäriks rasvasta marjarahkaa. Siis pakko syärä jälkiruakaa, ajatella.

Ainoo ruaka joka on täsä parin viikon aikana tympiny, oli semmonen johon käytin jottain halpaa lohisilppua johon oli ilmeisesti päätetty silputa nahka mukkaan. Muuten oon herkutellu. Tää on helppoo, ainoo mihin tarttee kiinnittää huamioo, on se että saa tarpeeks rasvaa. Ja tiätysti se ettei syä liikaa hiilihydraatteja. Mää oon pitäny sääntönä, että ko on alle 5% hiilihydraatteja ni sitä voi syärä (tiätty esim sinapisa on enemmän, mut sitä laitetaanki niin vähä).

Aamupala
Iltapala

Viimeks (2011) ko karppasin, ensimmäiset 3 päivää olin kärttynen ko teki miäli niitä hiilihydraatteja (toisin sanoen suklaata), nälkäki oli koko ajan. Ja ensimmäiset kaks viikkoo mun särki päätä. Orotin nyt samoja oireita, aattelin että kylhän se vaatii totuttelemista tommonen muutos. Mut heti ekana päivänä ihmettelin, ko ei tullu nälkä sillai ko ennen, eikä sitä suklaataka tehny yhtään miäli vaikka olin sitä erellisenä päivänä vetäny kaksin käsin himoisani. Sillon ekalla karppauskerralla en tainnu heti tajuta, että kuin paljo sitä rasvaa oikeen tarttee syärä.

Ihan tavallista ruakaa. Kanakeittoo; mää söin lanttua, muilla oli perunaa. Lihapullia; muilla oli perunamuusia, mulla oli valkosipulista kukkakaalimuusia.

Kaupan karppausleivistä en tykkää, mut mantelisämpylöitä oon leiponu. Ne on ehkä jopa parempia ko tavallinen leipä. Perunan, riisin ja pastan oon korvannu parsakaalilla, kukkakaalilla, kesäkurpitsalla, tms. Raejuustoki on hyvä perunan korvike, lihasoosi ja raejuusto on aika hyvä yhristelmä. Yhren kerran oon aatellu, että tarttis olla sokeria. Kysymyksesä oli pualukkarahka. Sillon laitoin ripsauksen steviaa. Oli sen verran hyvvää rahkaa, että tartteeki tehrä sitä taas. Sillon ko viimeks karppasin, tota steviaa ei oikeen helposti saanu. Nyt saa ja mulla on iso pussillinen josta riittää lopun ikkää, niin vähä sitä tarttee laittaa. Ja harvoin sitä ees tarttee.

Kiisseli kermavaahrolla ja varelmarahka.

Kaks killoo on paino laskenu kahresa viikosa. Tosin se on vasta varmaan nestettä joka on poistunu, mut kyl se siittä laskee. Suklaata ei oo tehny miäli ja nälkä ei oo ollu. Kivvaa!

Asian viärestä: Joku onki jo huamannu ton kyselyn tuala ylhäällä sivupalkisa. Klikkailkaas te muutki siältä ne aiheet jotka kiinnostaa. Uteliaisuuttani kyselen. Mää ko kirjotan mitä kirjotan, sille ei mahra mittään.

3 kommenttia:

  1. Mesis17.1.13

    Sinähän syöt paremmin ja monipuolisempaa kuin minä. Ihan on herkullisen näköisiä ruokia, ja ah nuo jälkkärit saivat veden kielelle.

    Äänestin noita aiheita. Kolme Kovaa Koota:Katti, Kirppislöyröt ja Käsityöt.
    Kaikki aiheet silti kelpaa mulle.

    VastaaPoista
  2. Oih mitä herkkuja! :)

    VastaaPoista
  3. Tosi terveelliseltä näyttää sun ruokavalio.

    VastaaPoista