sunnuntai 13. lokakuuta 2013

HTML


Eilistä postausta väsätessäni ilmotin miähelle ylpeenä, vähä sillai muka muina miähinä, että mää täsä muakkaan HTML:ää. Miäs katteli mun touhujani ja sano, että ei noi mun tairot ny kummostaka vaikutusta ihmisiin tekis. Johan oli kannustava! Mää ko oon ollu täysi tumpelo tiatokonneen kans. Nyt oon blogatesa opettellu oma-alotteisesti uusia juttuja sen sijaan, että olisin kitissy miästä tekemään mun pualesta. Eikä se tee Miäheen vaikutusta!

Myähemmin ko mutisin sille harmitustani, se täsmensi, että "ei se tee vaikutusta usseimpiin ihmisistä". No juu, miäs joka on koodannu tyäkseen vuasikauret, ja kaverit tekkee sammaa, ei varmaan tunne montaakaan ihmistä johon tää mun touhu tekis vaikutuksen. Mut mää olin ylpee ko osasin poistaa tekstin taustalla sinnikkäästi pysyttelevän valkosen taustavärin HTML:n avulla. Ja paninpa sillä taas pari kuvvaa viärekkäin. Mitähän mää seuraavaks opin?

Näin hianosti mää otin Print Screenin teille mun tekemisistäni.
(tää oli sit vitsi, jos joku tajus)
Muistituki.

10 kommenttia:

  1. No kyllä toi tekee vaikutuksen! Olen itse opetellut tekemään nettisivuni, ja se on todella työlästä. Ja kun html:ssä täytyy olla joka ikinen väkänen, puolipiste ja sulkumerkki kohdallaan, muuten se ei toimi. Hyvä sinä!

    VastaaPoista
  2. No oho, en mä ainakaan osaa totakaan vähää, vaikka oon joskus lukiossa vääntäny ihan kokonaiset monisivuiset kotisivutkin ihan alusta loppuun html:llä. (Ei kukaan usko mut ihan oikeesti oon!) Nyt mun piti heti mennä kattomaan omankin plookin koodeja ja totesin että ei mun kai tarttekaan niistä mitään ymmärtää ennenku tulee joku tilanne et tarttee, ja se on sitten sen ajan murhe.

    VastaaPoista
  3. Hieno homma, että oot jaksanu ite opetella. Mä oon tietokonehommat ulkoistanu miehelleni. Ei vaan kaikkea jaksa... Mä mieluummin askartelen ja remontoin.

    VastaaPoista
  4. Vaikutuin...täällä on parempi ku ei noihin koodeihin koske ollenkaan, muuten voi koko plokkeri seota ...hihhih

    VastaaPoista
  5. EI kyllä taivu mullakaan HTML...
    Mutta koodarit onkin asia erikseen. Olis pitänyt pienenä sitkeästi jatkaa VIC20 koodaamista, mutta kun se aina ilmoitti häijysti "SYNTAX ERROR", niin ei jaksanut... Ah, ne pelit joita mallin mukaan kirjoittelin koneelle, ja sitten aina jossain rivillä jokin virhe.. JA kun lopulta sait pelin toimimaan, niin hetken pelasit, ja kun koneen sammutit, niin kaikki oli kadonnut. Taas sama homma uudestaan.

    VastaaPoista
  6. Täytyy vaan ihailla siun taitoja, mie annan kaikki hankalat hommat pojan tehtäväksi:)

    VastaaPoista
  7. Minä jätän suosiolla kaikki vaikeat jutut pois. En osaa edes linkittää mitään juttuja ja muutenkin blogissa on kaikenlaista häikkää.

    VastaaPoista
  8. Hianoo! Mullakin oli joskus monta vuotta ihan itse tehdyt kotisivut ja blogikin, ennen kuin siirryin bloggeriin. Välillä miettin, että pitäskö väsätä taas omat sivut alusta asti, mutta siihen hommaan uppoo niin, että päivästä menisi liian monta tuntia koneella istumiseen.

    VastaaPoista
  9. ♥hieno juttu,Maija! minä touhuan kokeilemalla tän tietsikan kanssa: yritä ja yritän, kunnes kenties onnistun.Hauskaa opettelua ja pohdintaa....

    VastaaPoista
  10. Muhun teit kyllä suuren vaikutuksen vaikken tästä suurinta osaa asiasta ymmärtänytkään :D

    VastaaPoista