maanantai 14. lokakuuta 2013

Oranssia.


Tilasin paketin Dylonin oranssia pesukoneväriä ja annoin uuren elämän kasalle pliisun värisiä mukuloitten vaatteita. Niitä ko ei ollu tullu käytettyä, pyärivät vaan kaapisa tyhjänpanttina. 


Värjättäväsä kasasa oli sukkahousut, neljä paitaa, kesähousut, haalarit, pipo ja yks kankaskassiki. 


Lopputulos näytti kivalta ja tykkään noista oransseista vaatteista huamattavasti enemmän ko hailakan vaaleenpunasista ja sairaista valkosista. Paitsi että...


...kaikki mun värjäämät vaatteet sai oranssin värin lisäks piäniä mustia pilkkuja. Ärsyttävvää. Laitoin viästin Dylonille. Saas nährä mitä sanovat, onko mun syyni vai niitten.

17 kommenttia:

  1. Huomasin, että oot käynyt meidän pihassa huhtikuussa. :)

    VastaaPoista
  2. Häh? Eli missä mää oon käyny?

    VastaaPoista
  3. Eiku nyt tajusin, se dyykkaus! Juu, siälä tullee välillä aina käytyä, siälä on paljo tuttuja, esim. kukkakauppias Sipe ja erinäisiä sukulaisia. Oon ittekki asunu joskus Pellervonkadun perällä. Kiva tianoo. :-)

    VastaaPoista
  4. Tää on huippua seutua! Vanhat talot on hienoja, uudet on rakennettu liian tiukkaan mun makuun. Ne lavat on hyviä dyykkauspaikkoja, ja täällä on meillä taloyhtiössä myös ympäri vuoden kierrätyshuone, josta löytyy aarteita... Ja sinne on kiva viedäkin tavaraa, kun tietää, että se saa hyvän kodin.

    VastaaPoista
  5. Nyt saa Tiimarista loppunmyynnistä kaikki tavarat ota 3 maksa 2. Siellä on Dyloniakin jos vielä uskaltaudut kokeilemaan. Mikähän nuo täplät on tehnyt, kun ei se voi olla materiaalikaan kun on eri vaatteita. Kyllä se melkein täytyy olla värissä eikä värjääjässä se probleemi.

    VastaaPoista
  6. Ohoh, ihmeelliset pilkut! Mulle ei ole koskaan käynyt noin, vaikka aika paljon olen värjännyt. Luulisi sen olevan värin vika!
    Mullakin on siskon antamat vaaleanpunaiset farkut, ja kun mun ja siskon värimaku ei tod käy yksiin niin värjäsin ne oransseiksi. Tykkään :-)
    Taidan olla sun kanssa ihan samis!

    VastaaPoista
  7. Joo, määkin ehdottomasti värjäisin vaaleenpunaset farkut oransseiks! Mullekkaan ei oo tullu ennen noita pilkkuja, tosin oon enemmänkin aikanaan värjänny mustaks, mut myäs ruskeeks eikä tullu pilkkuja.

    Kikille kiitos vinkistä! Hitsi, just käytiin tännään kirjastosa ja siinä on tiimari viäresä. No, täytyy tehrä erillinen tiimarinreissu.

    VastaaPoista
  8. Tosi harmi, kun käy noin isolle kasalle vaatteita. Ite en oo paljo värjänny, mut pitäs varmaan ruveta. Uudessa äitiyspakkauksessa oli paljon valkosta... Pysyykö värit hyvin jatkopesuissa vai alkaako haalistua?

    VastaaPoista
  9. Kai ne pyssyy, jos muistaa 40 asteessa pestä.

    VastaaPoista
  10. Ihania uusia oransisia vaatteita, lapsilla pitää olla värikkäät vaatteet.
    Tollasia pilkkuja en oo koskaan nähny, vaikka vuosien saatossa oon värjänny paljon.,
    Milenkiinnolla odotan Dylonin selitystä.

    VastaaPoista
  11. Mulle kävi samoin violetin värin kanssa mut pilkut oli punasia :) Luulin et se johtu siitä et unohrin vaatteet yön yli pesukoneeseen huuhtelun jälkeen ja vasta aamulla muistin ripustaa kuivumaan. Mut josset sää unohtanu niin ei voinu olla sit siitä?

    VastaaPoista
  12. Juu, mää en unohtanu. Eli toi onki sit yleistä Dylonilla, noi pilkut. Eivät oo vieläkään vastanneet vaikka monta päivää sitten jo kyselin.

    VastaaPoista
  13. Mun Dylonit on viäläki tuala kaapisa käyttämättömänä!

    VastaaPoista
  14. Anonyymi15.10.13

    Puutalobaby-blogissa oli juttua tossa joskus. Saattais olla pesukoneesta irti lähtenyttä vanhaa pesuainejäämää.
    Lisbe

    VastaaPoista
  15. Hmm, mää en oo käyttäny koneessani koskaan muuta ko nestemäistä pesuainetta, mahtaakohan sekin kertyä? Toisaalta oon kyl kolme kertaa laittanu jauhemaista vanishia. Jos se johtuuki siittä? Saisivat jo vastata siältä Dylonilta...

    VastaaPoista
  16. Itse käytin samaa väriä juuri ja kävi ihan tismalleen samalla lailla. Meillä ei ole mitään koskaan aiemmin värjätty koneessa. Ja löysin toisen blogin jossa oli kanssa käynyt näin oranssin kanssa, ja erään toisen blogin jossa oli käynyt noin toisen värin kanssa. Kyllä nyt korpee.

    VastaaPoista
  17. Dylonilta vastattiin joulukuussa, tuolla kirjoitin siitä:
    http://rynttyliisa.blogspot.fi/2013/12/muistatteks-ne-pilkut.html?m=1
    Kannatti valittaa. :-)

    VastaaPoista