tiistai 22. lokakuuta 2013

Paljonko on tarpeeks?

Meijän huusholli on taas himpun verran vehreempi. Mamma anto mulle yhren saniaisen ja itte ostin amerikanmuorin. Kävin morjestamasa entistä pomoo ja se anto mulle pari viirivehkaa, kukkineen flamingonkukan, vuoripalmun ja ison kultaköynnöksen. Pomolta saarut noisa kuvisa.



Paljonkohan noita kasveja tarttis olla, että olisin tyytyväinen. Haluaisin kaikki huaneet täyteen niitä. Olohuane on ainoo johon oon tyytyväinen. Tiatokonneen takana näyttää tolta:


9 kommenttia:

  1. Ei kasveja koskaan voi liikaa olla.

    VastaaPoista
  2. Mäkin haluaisin viidakkokodin. Tenavat kouluu rehuja siihen tahtiin, et nyt ei muutamaan vuoteen semmosia valitettavasti tule. Kerronpa muuten kauhutarinan omasta elämästä. Sattui vuosia sitten että eräs suurehko lähikunnan puutarhaliike heitti mojovan tarjouksen, kaikki huonekasvit -70%. Innoissani raahasin kotiin pari isompaakin kräkiä ja muutaman pienemmän. Onnea kesti jonkun kuukauden, kunnes aloin ihmettelemään kulahtavia lehtiä. Ennenpitkää ymmärsin että olin saanut kaupan päälle vihannespunkkeja. Aikani raidasin, sitten luovutin ja kaikki meni roskiin. Älkää ihmiset haksahtako liian hyviin alennuksiin! Sen verran katkeroiduin ko. liikkeen suuresta puhdistuksesta, että ainuttakaan sisäkasvia en sieltä aio enää koskaan ostaa.

    VastaaPoista
  3. Mulla on aina vihannespunkkeja. Ne asuu mun kiinanruusussa. Ei ne näytä siitä mihinkään leviävän. Ennen myrkytin sitä, mut nyt en ennää jaksa. Rumalta se näyttää mut kukkii silti, raukkaparka. Keittiössä punkit kyl just kesällä tappo yhden vesifiikuksen. Niitä punkkeja voi tulla ihan salaatin mukana kaupastakin. Se keittiön kasvi sai ne varmaan sillai. Ne on kyl ärsyttäviä. Ja kilpikirvat on viälä kauheempia!

    VastaaPoista
  4. Ihana viidakko, "Jou Jane he Tarzan"
    Tuollanen viidakko ois mahtava, mutta ja kun nää astmat ja allergiat estää sen. Kaks vaivasta orkideaa ja yks suutarinkielo, ei niistä oikein viidakkoa saa:))

    VastaaPoista
  5. Anonyymi23.10.13

    Aivan ihanaa että muillakin kasvit valtaa joka paikan.Minulla kasveja kertyy kokoajan lisää kun sukulaiset ja tuttavat tuovat kasvinsa minulle "turvaan" huonolta hoidoltaan. Minulla jotenkin noi kasvit viihtyy ja rehottaa. Vanhimmat kukkaset on mummuni ja ikää niillä on arviolta 50v! Lempi-mummuni oli oikea viherpeukalo joten oletan että olen perinyt "taitoni" häneltä -Nau-Nau-

    VastaaPoista
  6. Upea viidakko. Tykkään myös viherkasveista, mutta en ihan viidakoksi asti ja meillä viileää ja varjoista joten kukatkin viihtyy.
    Vanhat huonekasvit on suosikkejani, huonekuusi, fiikus, enkelinsiipi, piispankukka(en ole löytänyt täältä),amatsoninlilja,muratti,unelma, hienohelma, kliivia.
    Onhan kukissa työtä ja venereissujen ajaksi pitää pyytää joku kastelemaan, mutta en tykkäisi kodista ilman kukkia ja onneksi mun astma kestää nuo kukat ja on nykyään pysynyt rauhallisena.

    VastaaPoista
  7. Vähäks oon kade, kun katselen noin hyvinvoivia ja reheviä kukkia. Itse olen kova tappamaan kukat. En tiedä, kastelenko liikaa vai liian vähän. Lannoitanko liikaa vai liian vähän. Johonkin ne aina kuolee. Onneksi voi aina ostaa uusia kukkia. Pelakuut ovat tänä kesänä viihtyneet parvekkeella.

    VastaaPoista
  8. Olen Annen kanssa samaa mieltä :)...kasveja ei voi koskaan olla liikaa. Minullakin on olohuoneessa pieni viidakko...tai olisiko se vähän suurempi sitten :)

    VastaaPoista
  9. Ihan melkein "etelän mailla" saat kirjoitella :)

    VastaaPoista